سال ۱۴۰۴ با نام سال «سرمایهگذاری برای تولید»، فرصتی مهم برای جهش اقتصاد کشور از چرخه سوداگری به چرخه مولد تولید است. در این میان رادیو برای تبیین این موضوع در چند برنامه به این مساله می پردازد که یکی از این برنامه ها «فرصت» به تهیه کنندگی رسول تسلیمی است که شنبه ها ساعت ۲۱ از گروه جامعه و کتاب رادیو فرهنگ پخش می شود.
تسلیمی درباره «فرصت» و محورها موضوع آن در گفتوگو با خبرنگار رسانه ایرنا گفت: این برنامه درباره کارآفرینان برتر است که توانسته اند همراه کسب درآمد عده زیادی از جوانان را نیز صاحب شغل و درآمد کنند.
وی ادامه داد: یکی از ماموریت های رادیو فرهنگ به عنوان رسانه ای تاثیرگذار در سال «سرمایهگذاری برای تولید»، فرهنگسازی است که ترویج گفتمان تولیدمحور به جای سوداگری را باید دنبال کند.
تسلیمی درخصوص چگونگی این فرهنگ سازی توضیح داد: در برنامه «فرصت» به این نوع فرهنگ سازی توجه کرده ایم؛ یعنی از طریق معرفی «قهرمانان تولید ملی» و ایجاد الگوهای موفقیت برای جوانان با روایت داستانهای کارآفرینانی که با تکیه بر نوآوری و مقاومت، بر چالشها غلبه کردهاند تشویق و ترغیب انجام می دهیم.
تهیه کننده «فرصت» به موضوع این برنامه اشاره کرد و گفت: در این برنامه با محوریت «سرمایه گذاری برای تولید» و فرهنگ کارآفرینی نکتههایی درباره مسائل قانونی فعالیت های اقتصادی و به صرفه بودن استفاده از کالای ایرانی و روشهای مختلف سرمایه گذاری برای کارآفرینی گفته میشود و همچنین در گفتگو با کارآفرینان برتر در زمینههای اقتصادی موجود به روش های سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و تولیدی موفق پرداخته می شود.
وی ادامه داد: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از کارآفرینان و شناساندن اهداف کارآفرین به افرادی که علاقه به سرمایهگذاری دارند تدارک دیده شده و به آشنایی با هدفهای راهاندازی کسبوکاری جدید به کارآفرینان در شناخت نیازهای مشتریان و بهبود کیفیت محصولات و خدمات کمک میکند.
تسلیمی با تاکید بر این موضوع که این نامگذاری صرفاً یک شعار نیست؛ بلکه نقشه راهی است که تحقق آن مستلزم هماهنگی تمامی ارکان کشور، در عین حال فرهنگسازی است گفت: در این میان، رادیو فرهنگ با توجه به ماموریتی که دارد نقشی محوری در تبدیل این شعار به واقعیت ایفا میکند.
نظر شما